შეუძლია თუ არა საქართველოს გახდეს Erasmus+ პროგრამის ასოცირებული ქვეყანა? /Can Georgia become an Associated Country to the Erasmus+ programme?
This is a bilingual post. Please scroll down for English
Erasmus+ პროგრამაში „მესამე ქვეყნები“ დაყოფილია პროგრამაში „ასოცირებული“ ან „არა ასოცირებული“ ქვეყნების ჯგუფებად. თითოეული სტატუსი გულისხმობს პროგრამაში მონაწილეობის განსხვავებულ დონეს და შესაძლებლობებზე წვდომას. „ასოცირებული ქვეყნების “ ჯგუფი მოიცავს ევროკავშირის არაწევრ ქვეყნებს, რომლებიც არიან თავისუფალი ვაჭრობის ევროპული ასოციაციის წევრები და ქვეყნები, რომლებსაც აქვთ ევროკავშირთან გაწევრიანების, კანდიდატის და პოტენციური კანდიდატის სტატუსები. ეს მათ საშუალებას აძლევს მონაწილეობა მიიღონ Erasmus+-ში თითქმის ისე, როგორც ევროკავშირის წევრებს. ასეთი ქვეყნებია, მაგალითად: ისლანდია, ლიხტენშტაინი, ჩრდილოეთ მაკედონია, ნორვეგია, სერბეთი და თურქეთი. ასოცირებული ქვეყნები სარგებლობენ პროგრამის უპირატესობებზე ფართო წვდომით, მათ შორის პროექტების ტიპებსა და დაფინანსების შესაძლებლობებში სრული მონაწილეობით.
„არა ასოცირებული მესამე ქვეყნები“ არიან ის ქვეყნები, რომლებიც სრულად არ არიან ინტეგრირებული Erasmus+ პროგრამაში, მაგრამ მათ მაინც შეუძლიათ პროგრამაში ჩართვა. საქართველო ამ კატეგორიას მიეკუთვნება და არის პროგრამის მე-2 რეგიონის ნაწილი. ამ სტატუსის წყალობით ქართულ დაინტერესებულ მხარეებს შეუძლიათ მონაწილეობა მიიღონ Erasmus+-ის მრავალ ღონისძიებაში, განსაკუთრებით ქმედებებში, რომლებიც მიმართულია შესაძლებლობების განვითარებასა და ევროკავშირის ქვეყნებთან თანამშრომლობისკენ. პროგრამა ხელს უწყობს ფარგლებს გარეთ საგანმანათლებლო და კულტურათაშორის გაცვლას.
საკითხი იმის შესახებ, შეიძლება თუ არა საქართველო გახდეს „ასოცირებული მესამე ქვეყანა“, ამჟამად მიზანშეწონილობის კვლევის გზით განიხილება, რომელიც Erasmus+-ში საქართველოს პოტენციური სრული მონაწილეობის შესაფასებლად ტარდება. ნახსენები კვლევა ორიენტირებულია ექვსი კრიტიკული სექტორის მზადყოფნის შესწავლაზე: უმაღლესი განათლება, სასკოლო განათლება, პროფესიული განათლება და სწავლება, ზრდასრულთა განათლება, ახალგაზრდობა და სპორტი. ამ ყოვლისმომცველი ანალიზისა და Erasmus+-ის ეროვნული ოფისის მიერ საქართველოში მიმდინარე შესაძლებლობების განვითარების ინიციატივების მეშვეობით, ქვეყანა მეთოდურად ემზადება პროგრამაში სრულად ასოცირებისთვის.
ჩამოთვლილი ქმედებები საქართველოს ევროპულ საგანმანათლებლო სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოსვლის სურვილის გამოხატულებაა და საქართველოს Erasmus+ ოჯახთან ღრმა ინტეგრაციისკენ პერსპექტიულ გზას წარმოადგენს.
—
In the Erasmus+ Programme, “Third Countries” are categorized as either “Associated” or “Not Associated” to the Programme, each status offering a distinct level of participation and access to opportunities. “Associated countries” include non-EU countries that are members of the European Free Trade Association and those that are established agreements with the EU as acceding, candidate and potential candidate countries, allowing them to participate in Erasmus+ almost as if they were EU members. These countries, such as Iceland, Liechtenstein, North Macedonia, Norway, Serbia, and Turkey, enjoy extensive access to the Programme’s benefits, including full participation in types of projects and funding opportunities.
On the other hand, “Not Associated Third Countries” are those not fully integrated into the Erasmus+ framework but that can still engage with the Programme. Georgia falls under this category and is part of Region 2 within the Programme. Thanks to this status, Georgia is not left on the sidelines; and Georgian stakeholders can participate in numerous Erasmus+ actions, especially those aimed at capacity building and cooperation with EU countries. This inclusion is an expression of the Programme’s commitment to fostering educational and cultural exchanges beyond its borders.
The question of whether Georgia can become an “Associated Third Country” is currently under exploration through a dedicated feasibility study. This important step is part of broader efforts to assess Georgia’s potential full participation in Erasmus+. The study focuses on examining the readiness of six critical sectors: Higher Education, School Education, Vocational Education and Training, Adult Education, Youth, and Sport. Through this comprehensive analysis and the ongoing capacity-building initiatives led by the National Erasmus+ Office in Georgia, the country is methodically preparing to enhance its engagement with the Programme.
These steps reflect Georgia’s commitment to aligning with European educational standards, showcasing a promising path towards deeper integration with the Erasmus+ community.