როგორ გავიგოთ, რა შესაძლებლობები აქვთ ქართულ ორგანიზაციებსა და ინსტიტუციებს?/ How to know what are the opportunities available for Georgian organizations and institutions?

This is a bilingual post. Please scroll down for English

Erasmus+ პროგრამის გზამკვლევი ორგანიზაციებისა და ინსტიტუციებისათვის ძირითად რესურსს წარმოადგენს პროგრამისა და მის მიერ შეთავაზებული შესაძლებლობების შესახებ. ყოველწლიურად გამოქვეყნებულ გზამკვლევში ზედმიწევნით არის  აღწერილი ინფორმაცია განცხადებების წარდგენის შესახებ და თუ რომელ ქვეყნებს შეუძლიათ მონაწილეობის მიღება სხვადასხვა პროგრამაში. გზამკვლევი ასევე შეიცავს ინფორმაციას განაცხადების  პროცედურების შესახებ და სხვა.

როგორც არა ასოცირებულ მესამე ქვეყანას, საქართველოს უჭირავს უნიკალური პოზიცია, რაც საშუალებას აძლევს ქართულ ინსტიტუციებს და ინდივიდებს ჩაერთონ, როგორც წამყვანი განმცხადებელი, ასევე როგორც, პარტნიორი სხვადასხვა პროექტებში. ეს პოზიცია საქართველოსთვის თანამშრომლობისა და სწავლის მრავალ შესაძლებლობას ხსნის საერთაშორისო მასშტაბით.

პროგრამის სახელმძღვანელოზე წვდომა მარტივია: დაინტერესებულ მხარეები პირველ რიგში უნდა ეწვიონ Erasmus+ოფიციალურ ვებგვერდს, სადაც შეუძლიათ გაეცნონ პროგრამის გზამკვლევს, რათა ზუსტად განსაზღვრონ მათი სექტორისთვის შესაბამისი შესაძლებლობები. გზამკვლევი ითვალისწინებს სექტორების მრავალფეროვნებას, მათ შორის უმაღლეს განათლებას, პროფესიულ განათლებას და მომზადებას, სასკოლო განათლებას, ზრდასრულთა განათლებას, ახალგაზრდობას და სპორტს.

სახელმძღვანელოში შესაბამისი აქტივობების მოძიების გამარტივება შესაძლებელია ძირითადი ტერმინების მოძიებით, რომლებიც ხშირად შედის თავად აქტივობის დასახელებებში. იმ აქტივობებისთვის, რომლებიც შეიძლება უშუალოდ ვერ მოიძებნოს შესაფერისი დასახელებებით, შესაძლებელია გამოყენებული იქნას განყოფილების სწრაფი მიმოხილვის ფუნქცია, სადაც დეტალურადაა აღწერილი, თუ ვინ არის საქმიანობის სამიზნე ობიექტი. ამის შემდეგ  მნიშვნელოვანი ეტაპია შესაბამისობის კრიტერიუმების შემოწმება. ამ განყოფილებაში მითითებულია არიან თუ არა უფლებამოსილნი ასოცირებული მესამე ქვეყნები, როგორიცაა მაგალითად, საქართველო (რეგიონი 2), მონაწილეობა მიიღონ, კოორდინატორად, პარტნიორად და ზოგადად თუ არიან დაშვებული ამ კონკრეტულ აქტივობაზე. თუ შესაძლებლობა არ არის ხელმისაწვდომი არა ასოცირებული ქვეყნებისთვის, ეს ქვეყნები არ იქნებიან აღნიშნული შესაბამისობის კრიტერიუმებში წარდგენილნი (პროგრამის გზამკვლევში არ არის აღნიშნული ის, რომ ქვეყნები არ არიან დაშვებულნი).

გზამკვლევში ასევე მოცემულია ინფორმაცია ბიუჯეტის განსაზღვრაზე, პარტნიორთა შემადგენლობის შერჩევაზე, განაცხადის ვადებისა და წარდგენის პროცედურების შესახებ. პროგრამის გზამკვლევის გაცნობით, შესაძლებელია ყველა საჭირო ინფორმაციის მოპოვება Erasmus+ პროგრამაში ეფექტური მონაწილეობისათვის. გზამკვლევი წარმოადგენს რუკას იმ შესაძლებლობების გასაცნობად, რომელთაც Erasmus+ პროგრამა სთავაზობს ქართველ დაინტერესებულ მხარეებს.

Erasmus+ ეროვნული ოფისი საქართველოში, Erasmus+ პროგრამაში საქართველოს მონაწილეობის მიზანშეწონილობის კვლევასთან თანამშრომლობით, უახლოეს მომავალში ქართველ დაინტერესებულ მხარეებს შესთავაზებს სახელმძღვანელოს მათთვის შესაბამისი ნაწილების ქართულ ენაზე თარგმანს.  

The answer is in the Erasmus+ Programme Guide, which stands as the pivotal resource to understand the Programme and all the specificities for the opportunities it offers. The Erasmus+ Programme Guide gives us a comprehensive overview of the vast amount of opportunities existing in Erasmus+. Published annually, the guide meticulously outlines the calls for proposals, delineating all the details regarding all of its actions, and including which countries are eligible to participate, the application procedures, and much more.

As a non-associated third country, Georgia occupies a unique position, enabling its institutions and individuals to engage both as the lead applicant and partner across various projects. This distinction opens a gateway to many opportunities for collaboration, learning, and exchange on an international scale.

Accessing the Programme Guide is straightforward: one simply needs to visit the official Erasmus+ website. Once there, stakeholders can sift through the guide to pinpoint opportunities that resonate with their sector. The Guide caters to a diverse range of sectors, including higher education, vocational education and training, school education, adult education, youth, and sport.

Identifying relevant actions within the Guide is made easy by looking for key terms often included in the action names themselves. For actions that might not immediately seem applicable, a quick review of the section detailing who the action targets can provide clarity. Following this, checking the eligibility criteria is crucial. This section will specify whether non-associated third countries like Georgia (Region 2) are eligible to participate as coordinators, partners, or if they are ineligible for that particular call. If the opportunity is not available for non-associated countries, an action will normally just not refer to them in the eligibility criteria (nor mention that they are not eligible).

Furthermore, the Guide is an invaluable resource for answering additional queries regarding budget allocations, partner composition requirements, application deadlines, and submission procedures. Familiarizing oneself with the Programme Guide can demystify the process and provide all the necessary information for engaging with the Erasmus+ Programme effectively. In essence, the Guide is your roadmap to unlocking the full spectrum of opportunities that Erasmus+ has to offer to Georgian stakeholders.

The National Erasmus+ Office in Georgia in cooperation with the Feasibility study to assess Georgia’s participation in the Erasmus+ programme will offer a Georgian translation of the parts of the guide that are relevant for Georgian stakeholders in the near future.