ალიანსები ინოვაციებისთვის (უმაღლესი განათლება, პროფესიული განათლება, ფართო საზოგადოებრივ-ეკონომიკური გარემო)

ალიანსები ინოვაციისთვის მიზნად ისახავს, ევროპის დონეზე, ინოვაციური შესაძლებლობების გაძლიერებას, შესაბამისი ხელშეწყობით, თანამშრომლობით და ცოდნის გაცვლის გზით უმაღლეს განათლებას, პროფესიულ განათლებასა და ტრენინგ ცენტრებს (როგორც საწყისი, ასევე უწყვეტი) და ფართო სოციალურეკონომიკურ გარემოს და მათ შორის კვლევით საზოგადოებას შორის.

ასევე, ისინი მიზნად ისახავენ ახალი უნარების განვითარების ხელშეწყობას და უნარების ნაკლებობის დაძლევას, ახალი სასწავლო გეგმების შექმნით და შემუშავებით უმაღლესი განათლების (HE) და პროფესიული განათლებისა და ტრენინგისთვის (VET), რაც ხელს შეუწყობს ინიციატივების გამოჩენას და სამეწარმეო აზროვნების განვითარებას ევროკავშირის მასშტაბით.

 

მიზნები

ინოვაციის გასაძლიერებლად, ყურადღება გამახვილდება ტალანტებისა და უნარების განვითარებაზე. პირველ რიგში, ციფრული კომპეტენციები უფრო და უფრო მნიშვნელოვანი ხდება ყველა სამუშაო პროფილში და ასევე, მთლიანად შრომის ბაზარზე.

მეორე მხრივ, ცირკულარულ და მწვანე ეკონომიკაზე გადასვლა საჭიროებს კვალიფიკაციისა და ეროვნული განათლებისა და ტრენინგის პროგრამების ცვლილებებს, რათა დააკმაყოფილოს მწვანე უნარების და მდგრადი განვითარების მიერ წარმოქმნილი პროფესიული საჭიროებები.

მესამე, ციფრული და მწვანე ტრანზაქცია მოითხოვს ახალი ტექნოლოგიების დაჩქარებულ დანერგვას, განსაკუთრებით მაღალინოვაციურ ღრმა ტექნოლოგიების სფეროებში, ეკონომიკისა და საზოგადოების ყველა სექტორში.

ინოვაციის ალიანსების მიზნები შეიძლება მიღწეულ იქნას ერთი ან ორი ლოტების გამოყენებით (ორგანიზაციას შეუძლია მონაწილეობდეს რამდენიმე საპროექტო განაცხადში):

ლოტი 1 – ალიანსები განათლებისა და მეწარმეობისთვის

ალიანსები განათლებისა და მეწარმეობისთვის არის ტრანსნაციონალური, სტრუქტურირებული და შედეგებზე ორიენტირებული პროექტები, რომელშიც პარტნიორები იზიარებენ საერთო მიზნებს და ერთად მუშაობენ ინოვაციის, ახალი უნარების, ინიციატივების ჩამოყალიბებეისა და სამეწარმეო აზროვნების წახალისებისთვის.

 

ისინი მიზნად ისახავენ ინოვაციის წახალისებას უმაღლეს განათლებაში, პროფესიულ განათლებასა და ტრენინგებში, საწარმოებსა და ფართო სოციალურეკონომიკურ გარემოში. აღნიშნული მიზნად ისახავს სოციალურ და ეკონომიკურ გამოწვევებთან გამკლავებას, როგორიცაა კლიმატის ცვლილება, დემოგრაფიული ცვლილებები, ციფრული განვითარება, ახალი ტექნოლოგიები, მაგ. ხელოვნური ინტელექტი და დასაქმების ბაზრის მოთხოვნების ცვლილებები.

ალიანსები განათლებისა და მეწარმეობისთვის აერთიანებს საწარმოებს, ასევე უმაღლესი განათლებისა და პროფესიული ტრენინგის პროვაიდერებს, რათა ერთად იმუშაონ პარტნიორობი ჩამოყალიბების საშუალებით. ერთი ან რამდენიმე ეკონომიკური სექტორის ფარგლებში მოქმედი ინსტიტუციები ქმნიან სანდო და მდგრად ურთიერთობებს და აჩვენებენ მათ ინოვაციურ და ტრანსნაციონალურ ხასიათს ყველა ასპექტში

 

ისინი მიზნად ისახავენ ერთი ან რამდენიმე შემდეგი მიზნის მიღწევას:

  • ახალი, ინოვაციური და მრავალდისციპლინარული მიდგომების ხელშეწყობა სწავლებისა და სწავლების პროცესში: საგანმანათლებლო პროგრამების დიზაინში, სწავლის მეთოდებში, შეფასების ტექნიკებში, სასწავლო გარემოში ინოვაციების წახალისება და/ან ახალი უნარების განვითარება;
    ტექნოლოგიების დარგებში უნარების განვითარების ხელშეწყობა: ევროპის ინოვაციური შესაძლებლობების მხარდაჭერა ახალი ტექნოლოგიების მიმართულებით ტალანტების ბაზის გაფართოების გზით;
    ინკუბატორების შექმნის ხელშეწყობა, ევროპის მასშტაბით, საგანმანათლებლო და საწარმოო ინსტიტუტებში;
    კორპორატიული სოციალური პასუხისმგებლობის წახალისება (მაგალითად, თანასწორობა, ინკლუზია, კლიმატის ცვლილება, გარემოს დაცვა და მდგრადი განვითარება);
    ინიციატივის გამოჩენის და სამეწარმეო აზროვნების და უნარების წახალისება სტუდენტებში, სასწავლო პერსონალსა და სხვა მუშაკებში, ევროკავშირის სამეწარმეო კომპეტენციის ჩარჩოს (EntreComp) მიხედვით;
    უნარების ხარისხისა და აქტუალობის გაუმჯობესება, რომლებიც ვითარდება და სერტიფიცირდება განათლებისა და ტრენინგის სისტემების მეშვეობით (მათ შორის ახალი უნარები და უნარების შეუსაბამობის დაძლევა);
    ცოდნის ნაკადის გაცვლისა და თანამშრომლობის ხელშეწყობა უმაღლეს განათლებასა და პროფესიულ განათლებასა და ტრენინგს შორის, კვლევით ორგანიზაციებსა დ საჯარო და კერძო სექტორებს შორის;
    ეფექტური და შედეგიანი უმაღლესი განათლებისა და პროფესიული განათლებისა და ტრენინგის სისტემების შექმნა და მხარდაჭერა, რომლებიც ხელს უწყობენ ინოვაციას.

ლოტი 2: ალიანსები, სექტორული თანამშრომლობის ფარგლებში, უნარების გაუმჯობესებისთვის

ალიანსები, სექტორული თანამშრომლობის ფარგლებში, უნარების გაუმჯობესებისთვის მიზნად ისახავს ახალი სტრატეგიული მიდგომების და თანამშრომლობის შექმნას კონკრეტულ უნარების განვითარებისთვისროგორც მოკლევადიან, ასევე საშუალოვადიან პერიოდშიიმ სფეროებში, რომლებიც ახორციელებენ ევროკავშირის უნარების დღის წესრიგის მთავარ მიზნებსა და აქტივობებს, მდგრადი კონკურენტუნარიანობის, სოციალური სამართლიანობის და მდგრადობისათვის. პროგრამის მთავარი მიზანია მოიზიდოს და დაინტერესოს ყველა შესაბამისი მხარე, კონკრეტული ნაბიჯების გადადგმისთვის, მუშახელის გადამზადებისა და ხელმეორე განათლებისთვის, ძალების გაერთიანებით და პარტნიორობების შექმნით, ასევე ევროკავშირის დონეზე, სამუშაო ბაზრის საჭიროებების მიმართ, მწვანე და ციფრული ტრანზაქციების მხარდაჭერა და ეროვნული, რეგიონული და ადგილობრივი უნარების და ზრდის სტრატეგიების მხარდაჭერა

ალიანსები, სექტორული თანამშრომლობის ფარგლებში, უნარების გაუმჯობესებისთვის მიზნად ისახავს, აღმოფხვრას სამუშაო ბაზარზე უნარების ნაკლებობით გამოწვეული ბარიერები, რომლებიც ხელს უშლის ზრდას, ინოვაციას და კონკურენტუნარიანობას კონკრეტულ სექტორებში ან სფეროებში. აღნიშნული ალიანსები განხორციელდება, ევროკავშირისთვის მნიშვნელოვან, 14 ინდუსტრიულ ეკოსისტემაში


მეორე ლოტის ალიანსები მხარს დაუჭერენ პაქტის ფარგლებში აღებული ვალდებულებების განხორციელებას, სექტორალური უნარების სტრატეგიების განვითარებისთვის


პროექტის ფარგლებში შექმნილი პროგრამები უნდა მოიცავდნენ მუდმივი პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების შემუშავებას, რათა დააკმაყოფილონ სამუშაო ძალის უნარების საჭიროებები. საპროექტო განაცხადებში, ასევე უნდა იყოს გათვალისწინებული ახალი პროფესიული პროფილების შექმნა, ურთიერთდაკავშირებული კვალიფიკაციების ჩამოყალიბება, რომლებიც უნდა მოიცავდეს ზედა საფეხურის პროფესიული განათლების დონეებს (EQF დონე 3-დან 5-მდე) და უმაღლესი განათლების დონეებს (EQF დონე 6-დან 8-მდე). 

თითოეული საგრანტო განაცხადი კონსორციუმში პარტნიორებად უნდა მოიაზრებდეს როგორც პროფესიული განათლებისა და ტრენინგ ცენტრების (VET), ისე უმაღლესი განათლების (HE) ორგანიზაციებს და შრომის ბაზრის წარმომადგენლებს. საუკეთესო შემთხვევაში, ისინი ასევე უნდა მოიცავდნენ პოლიტიკის ორგანოებს, სერტიფიცირების ორგანოებს, ასევე ევროპულ სექტორულ ასოციაციებს და ინდუსტრიის წარმომადგენლებს.

რა კრიტერიუმებს უნდა აკმაყოფილებდეს ორგანიზაცია „ალიანსები ინოვაციებისთვის“ პროგრამაში მონაწილეობისთვის?


Erasmus+ გრანტის მიღებისათვის, პროექტების წინადადებები ლოტი 1 – „ალიანსები განათლებისა და მეწარმეობისთვის“ უნდა აკმაყოფილებდეს შემდეგ კრიტერიუმებს:

 

ვის შეუძლია განაცხადის გაკეთება?

აპლიკანტები უნდა იყვნენ:

საჯარო ან კერძო ორგანიზაციები;

  • უმაღლესი განათლების დაწესებულებები;
  • პროფესიული განათლების ცენტრები;
  • პროფესიული განათლების ქსელები, მცირე და საშუალო ან დიდი საწარმოები (ასევე, სოციალური საწარმოები);
  • კვლევითი ინსტიტუტები;
  • არასამთავრობო ორგანიზაციები;
  • საჯარო ორგანოები ადგილობრივ, რეგიონულ ან ეროვნული დონეზე;
  • ორგანიზაციები განათლების, ტრენინგების და ახალგაზრდულ სფეროებში;
  • აკრედიტაციის, სერტიფიცირების, აღიარების ან კვალიფიკაციის გამცემი ორგანოები;
  • სავაჭრო პალატები, ინდუსტრიული ან შრომის პალატები;
  • საკრებულოები;
  • ევროპული ან ეროვნული სოციალური პარტნიორები;
  • საავადმყოფოები ან სხვა მოვლის დაწესებულებები, მათ შორის გრძელვადიანი მოვლა;
  • წამყვანი ფიგურები განათლების, ტრენინგის ან დასაქმების სფეროში რეგიონალურ ან ეროვნულ დონეზე;
  • ეროვნული სტატისტიკის ოფისები;
  • ეკონომიკური განვითარების სააგენტოები;
  • სექტორალური ან პროფესიული ასოციაციები, სექტორალური უნარების საბჭოები;
  • კარიერული განვითარების ორგანიზაციები, პროფესიული კონსულტაციების, დასაქმების სერვისების მიმწოდებლები;

აპლიკანტი უნდა იყოს დაფუძნებული ევროკავშირის წევრი ქვეყანაში ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყანაში.

ორგანიზაციები მესამე ქვყნებიდან, რომლებიც არ არიან ასოცირებულნი პროგრმასთან, შეიძლება მონაწილეობდნენ სრულ პარტნიორებად, მაგრამ არა კოორდინატორებად.

გამონაკლისი: ბელორუსიის (რეგიონი 2) და რუსეთის ფედერაციის (რეგიონი 4) ორგანიზაციები არ არიან უფლებამოსილი მონაწილეობას მიიღონ პროგრამაში.

უმაღლესი განათლების დაწესებულებები, რომლებიც დაფუძნებულნი არიან ევროკავშირის წევრი ქვეყნებში ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყანაში, უნდა ფლობდნენ მოქმედ Erasmus Charter for Higher Education (ECHE). 

ECHE არ არის აუცილებელი უსდ-ებისთვის მესამე ქვყნებიდან, რომლებიც არ არიან ასოცირებულნი პროგრამასთან.

კონსორციუმის კომპოზიცია

ალიანსები უნდა მოიცავდნენ, მინიმუმ, 4 ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოს ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყანას, და უნდა მოიცავდნენ, მინიმუმ, 8 აპლიკანტს (კოორდინატორი და სრულ პარტნიორები). 


კონსორციუმი უნდა მოიცავდეს, მინიმუმ, 3 შრომის ბაზრის წარმომადგენელს (საწარმოები ან კომპანიები ან წარმომადგენლობითი, შუამავალი ორგანიზაციები, როგორიცაა სავაჭრო პალატები, პროფკავშირები ან სავაჭრო ასოციაციები) და მინიმუმ, 3 განათლებისა და ტრენინგის მომსახურების მიმწოდებელს (VET და უმაღლესი განათლების დაწესებულებები). 


თითოეულ საპროექტო განაცხადში ჩართული უნდა იყოს, მინიმუმ,  ერთი უმაღლესი განათლების დაწესებულება და ერთი VET პროვაიდერი


ასოცირებული პარტნიორები არ ითვლებიან კონსორციუმის შემადგენლობის მინიმალურ დამაკმაყოფილებელ კრიტერიუმებად. 

პროექტის ხანგრძლივობა

პროექტები უნდა გაგრძელდეს 24 ან 36 თვე. (დასაბუთების შემთხვევაში, ვადის განახნგრძლივება შესაძლებელია). 



სად ხდება განაცხადის წარდგენა?

ევროპულ განათლებისა და კულტურის აღმასრულებელ სააგენტო

(EACEA). Call ID Lot 1: ERASMUS-EDU-2023-PI-ALL-INNO-EDU-ENTERP 

როდის ხდება განაცხადის წარდგენა?

აპლიკანტებმა უნდა შეიტანონ თავიანთი განაცხადი 3 მაისს, 17:00:00 (ბრიუსელის დროით).



 

In order to be eligible for an Erasmus+ grant, project proposals for Lot 2 – Alliances for Sectoral Cooperation on Skills (implementing the “Blueprint”) must comply with the following criteria: 

Erasmus+ გრანტის მიღებისათვის, ლოტი 2 – ალიანსები, უნარების განვითარებისთვის, სექტორული თანამშრომლობისთვის

პროექტების წინადადებები უნდა აკმაყოფილებდნენ შემდეგ კრიტერიუმებს:

 

ვის შეუძლია განაცხადის წარდგენა?

შემდეგი ორგანიზაციები შეიძლება მონაწილეობდნენ როგორც აპლიკანტები (კოორდინატორი და სრულ პარტნიორები

საჯარო ან კერძო ორგანიზაციები, იურიდიულად რეგისტრირებული ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოში ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყანაში:

  • უმაღლესი განათლების დაწესებულებები
  • პროფესიული განათლების მიმწოდებლები
  • პროფესიული განათლების მიმწოდებელი ქსელები
  • მცირე, საშუალო ან დიდი საწარმოები (მათ შორის სოციალური საწარმოები)
  • კვლევითი ინსტიტუტები
  • არასამთავრობო ორგანიზაციები
  • საჯარო ორგანოები ადგილობრივ, რეგიონულ ან ეროვნულ დონეზე
  • ორგანიზაციები განათლების, ტრენინგისა და ახალგაზრდულ სექტორში
  • აკრედიტაციის, სერტიფიცირების, აღიარების ან კვალიფიკაციის მიმნიჭებელი ორგანოები
  • სავაჭრო პალატები, ინდუსტრიული ან შრომის პალატები, საკრებულოები
  • საავადმყოფოები ან სხვა მოვლის დაწესებულებები, მათ შორის გრძელვადიანი მოვლა
  • წამყვანი ფიგურები განათლების, ტრენინგის ან დასაქმების სფეროში რეგიონალურ ან ეროვნულ დონეზე
  • დასაქმების სააგენტოები
  • ეროვნული სტატისტიკის ოფისები
  • ეკონომიკური განვითარების სააგენტოები
  • სექტორალური ან პროფესიული ასოციაციები
  • სექტორალური უნარების საბჭოები

უმაღლესი განათლების დაწესებულებები, რომლებიც დაფუძნებულნი არიან ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოში ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყნებში, უნდა ფლობდნენ მოქმედ Erasmus Charter for Higher Education (ECHE).Top of Form

Bottom of Form

კონსორციუმის კომპოზიცია

ალიანსი უნდა მოიცავდეს მინიმუმ 8 ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოს ან პროგრამასთან ასოცირებულ მესამე ქვეყანყნებს და მოიცავდეს მინიმუმ 12 აპლიკანტს (კოორდინატორი და სრულ პარტნიორები). 

კონსორციუმი უნდა მოიცავდეს მინიმუმ 5 შრომის ბაზრის წარმომადგენელს (საწარმოები ან კომპანიები, ან წარმომადგენლობითი შუამავლური ორგანიზაციები, როგორიცაა სავაჭრო პალატები, პროფკავშირები ან სავაჭრო ასოციაციები) და მინიმუმ 5 განათლებისა და ტრენინგის მიმწოდებელს  (VET და უმაღლესი განათლების დაწესებულებები) (კოორდინატორი და სრულ პარტნიორები). 

თითოეულ წინადადებაში უნდა იყოს ჩართული მინიმუმ ერთი უმაღლესი განათლების დაწესებულება და ერთი VET პროვაიდერი როგორც აპლიკანტი (კოორდინატორი და სრულ პარტნიორები).

სექტორები

2021 წლის წლიური ერთიანი ბაზრის ანგარიშით განსაზღვრული 14 პრიორიტეტული, ინდუსტრიული ეკოსისტემა.  

წინადადებები, რომლებიც მოიცავს შემდეგ ინდუსტრიულ ეკოსისტემებს, ექნებათ პრიორიტეტი:

  • მობილობატრანსპორტიავტომობილები:
    1. ავტომანქანების, გემებისა და მატარებლების წარმოება და მათი დამატებითი ნაწილები;
    2. მათი შეკეთება და მოვლა;
    3. სატვირთო ტრანსპორტი და სხვა.
  1. ტექსტილი:
    • ტექსტილის, სამოსის, ფეხსაცმლის, ტყავის და სამკაულების წარმოება და სხვა.
  2. ახალი ენერგია:
    • ელექტრული ძრავები, ძრავები და ტურბინები;
    • ელექტრო ენერგიის გენერაცია;
    • გაზის წარმოება და განაწილება და სხვა.
  3. ელექტრონიკა:
    • ელექტრონიკის წარმოება და სხვა.
  4. პრომოს გაყიდვები:
    • საცალო გაყიდვები;
    • მჭიდრო კავშირი მომხმარებლებთან და სხვა.
  5. ინფრასტრუქტურა:
    • საცხოვრებელი და სხვა უძრავი ქონების მშენებლობა;
    • გზების და რკინიგზის მშენებლობა;
    • კომუნალური და სამოქალაქო მშენებლობა;
    • მასთან დაკავშირებული სხვა საქმიანობები.
  6. აეროკოსმოსური წარმება და თავდაცვა:
    • თვითმფრინავების წარმოება;
    • კოსმოსური წარმოება და სერვისები;
    • თავდაცვის პროდუქტი და ტექნოლოგიები და სხვა.
  7. დაბალი ნახშირბადის ენერგიის ინტენსიური ინდუსტრიები:
    • ნავთობის ფხვნილების მოპოვება;
    • გადამუშავება;
    • მაღალი გარემოს ზემოქმედების მქონე პროდუქტების წარმოება: პლასტმასები, ქიმიკატები, სასუქები, რკინა და ფოლადი, ტყის პროდუქტები, ცემენტი, რეზინა, ნარინჯისფერი მეტალები და სხვა.

წინადადებებს, რომლებიც მოიცავს შემდეგ ინდუსტრიულ ეკოსისტემებს, არ აქვთ პრიორიტეტი:

    1. ტურიზმი:
      • მგზავრთა ტრანსპორტი და მოგზაურობა;
      • სასტუმროები, მოკლევადიანი განთავსება;
      • რესტორნები და კვების მომსახურება;
      • ღონისძიებები, თემატური პარკები და სხვა.
    2. აგროპროდუქტები:
      • მცენარეთა და ცხოველთა წარმოება;
      • კვების პროდუქტების გადამუშავება;
      • ვეტერინარული საქმიანობები და სხვა.
    3. შემოქმედებითი და კულტურული ინდუსტრიები:
      • გაზეთები, წიგნები და პერიოდულ გამოცემები;
      • მულტიფილმები, ვიდეო და ტელევიზია;
      • რადიო და მუსიკა და სხვა.
  • ციფრული პროდუქცია:
    • ტელეკომუნიკაციები;
    • პროგრამული უზრუნველყოფა და პროგრამირება;
    • ვებსაიტები;
    • კომპიუტერების და აღჭურვილობის წარმოება და სხვა.
  1. სოციალური ეკონომიკა:
    • სოციალური საწარმოები, ასოციაციები და კოოპერატივები, რომლებიც მიზნად ისახავს სოციალური გავლენის გაწვდვას და სხვა.
  2. ჯანდაცვა:
    • ფარმაცევტული პროდუქტები და აღჭურვილობა;
    • საავადმყოფოები, მოხუცთა სახლები, საცხოვრებელი მოვლა და სხვა.

პროექტის ხანგრძლივობა

პროექტები, ჩვეულებრივ, უნდა გაგრძელდეს 48 თვე (დასაბუთების შემთხვევაში, ვადის განახნგრძლივება შესაძლებელია)

სად ხდება განაცხადის შეტანა?

To the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Call ID Lot 2: ERASMUS-EDU-2023-PI-ALL-INNO-BLUEPRINT 

როდის ხდება განაცხადის შეტანა?

განმცხადებლებმა საგრანტო განაცხადი უნდა წარადგინონ 3 მაისს, 17:00 საათზე (ბრიუსელის დროით).

პროექტის ჩამოყალიბება

ყოველი ალიანსი უნდა შეასრულოს თანმიმდევრული, სრულფასოვანი და მრავალფეროვანი დაკავშირებული აქტივობების ნაკრები, რათა გააძლიეროს ინოვაცია უმაღლეს განათლებაში, პროფესიულ განათლებასა და ტრენინგში და საწარმოებში (მათ შორის დიდი, მცირე და საშუალო ზომის საწარმოები და სოციალური საწარმოები) და ფართო სოციოეკონომიკურ გარემოში.

ლოტი 1 – ყოველალიანსში განათლებისა და მეწარმეობისთვის“ უნდა მოიცავდეს მინიმუმ ერთს (არასრული სია) შემდეგი აქტივობებიდან:

ინოვაციების ხელშეწყობა

  • ახალი სასწავლო და საგამოცდო მეთოდების ერთობლივად განვითარება და განხორციელება (როგორიცაა ახალი სასწავლო გეგმები, სტუდენტზე ორიენტირებული და რეალური პრობლემების გადაჭრის მეთოდების სწავლა და სწავლება, ინოვაციური ტექნოლოგიების გამოყენება, მიკროსერთიფიკატების ფართო გამოყენება);
  • უწყვეტი განათლების პროგრამების და აქტივობების განვითარება და ტესტირება;
  • განათლებისა და ტრენინგის პროგრამების განვითარება, რათა მოხდეს იმ უნარების ჩამოყალიბება, რომლებიც საჭიროა ახალი ტექნოლოგიების დარგებში;
  • განათლებისა და ტრენინგების დაწესებულებებში ინკუბატორების შექმნა, რათა სტუდენტებს დაეხმაროს იდეების ბიზნესად ქცევაში. 

მოწინავე ინიციატივების და სამეწარმეო აზროვნების, კომპეტენციების და უნარების განვითარება

  ახალი სასწავლო მეთოდების და სწავლების ხელსაწყოება, რომლებიც შექმნილია საწარმოებთან თანამშრომლობით და მიზნად ისახავს დასაქმების უნარების, კრეატივის და ახალი პროფესიული განვითარების შესაძლებლობების შექმნას. 

  ახალი ინიციატივებისა და სამეწარმეო აზროვნების დანერგვა კონკრეტულ დისციპლინაში, სასწავლო გეგმაში, კურსში და სხვა, რათა სტუდენტებს, მკვლევარებს, პერსონალს და პედაგოგებს განუვითაროს კომპეტენციები, უნარები და მოტივაცია სამწარმეო აზროვნების განვითარებისთვის.  

  “სტუდენტზე ორიენტირებული მიდგომებისდანერგვა.

 

უმაღლეს განათლებას, პროფესიულ  განათლებას, საწარმოებისა და კვლევით ცენტრებს შორის ცოდნის ნაკადის და გაცვლის სტიმულირება

    • ინკლუზიური, ურთიერთდაკავშირებული უმაღლესი განათლების (HE), პროფესიული განათლების (VET) და საწარმოების სისტემების შექმნა. მათ მიერ გაცემული სერთიფიკატების ურთიერთაღიაება;
  • სტაჟირებები საწარმოში; სტუდენტების, მკვლევარების, სასწავლო პერსონალის და საწარმოს პერსონალის გაცვლა განსაზღვრული პერიოდის განმავლობაში; საწარმოს პერსონალის ჩართვის სტიმულირება სწავლასა და კვლევაში; კვლევის მონაცემების ანალიზი.

დასაქმების მდგრადობასთან დაკავშირებული, ბაზრის საჭიროებების და ახალი პროფესიების ჩამოყალიბება

 

  • ბაზრის საჭიროებების და ახალი პროფესიების განსაზღვრა; უმაღლესი განათლებისა და პროფესიული განათლების პროვაიდერების ადაპტირება უნარების საჭიროებების მიხედვით, საერთაშორისო სექტორული სასწავლო გეგმების შექმნით და განხორციელებით, რომელიც ითვალისწინებს სამუშაოზე დაფუძნებულ სწავლას;
  • სხვადასხვა უნარების განსაზღვრა, რომლებიც საჭიროა საზოგადოებრივი გამოწვევების გადაჭრისთვის (მაგალითად, კლიმატის ცვლილება, ჯანმრთელობა) და მდგრადობის უზურნვლეყოფა.   

Lot 2: სექტორული თანამშრომლობის ალიანსები უნარების სფეროში 


მოსალოდნელი აქტივობები: 

  • უწყვეტი თანამშრომლობის უზრუნველყოფა, უნარების განვითარების სფეროში, ინდუსტრიის მთავარი მონაწილეებით, მათ შორის განათლებისა და ტრენინგების პროვაიდერები და საჯარო ორგანოები (ეროვნულ და რეგიონალურ დონეზე). პროექტმა, ასევე, შესაძლოა გააერთიანოს დიდი, მიკრო, მცირე და საშუალო ზომის კომპანიები (SMEs);
  • არსებულ ინდუსტრიულ ეკოსისტემის სექტორში მხარდაჭერის საჭიროების განსაზღვრა;
  • უნარების მონაცემების საფუძველზე, უნარების სტრატეგიის განვითარება ინდუსტრიული ეკოსისტემისთვის. სტრატეგიამ უნდა ჩამოყალიბოს მთავარი ტრენდები, როგორიცაა გლობალური, საზოგადოებრივი და ტექნოლოგიური ტრენდები, რომელთაც გავლენა ექნებათ სამუშაო ადგილებზე და უნარების საჭიროებებზე
  • საჭიროების შემთხვევაში, პროექტის შედეგების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა, ღია ფორმატში, რათა ისინი გახდნენ ევროკავშირის უნარების პანორამისა და ევროპული უნარების, კომპეტენციების, კვალიფიკაციების და პროფესიათა (ESCO) ნაწილი;



დაფინანსები სისტემა

მაქსიმალური EU გრანტი თითოეული ლოტისთვის შემდეგია:

  • Lot 1 – განათლებისა და საწარმოო ალიანსები
  • 1 მილიონი ევრო (2 წლის პროექტი)
  • 1,5 მილიონი ევრო (3 წლის პროექტი)
  • Lot 2 – სექტორალური თანამშრომლობის ალიანსები უნარების შესახებ 

4 მილიონი ევრო (4 წლიანი პროექტი

როგორ ხდება „ლამფ-სამის“ დათვლა 

  1. ) ბიუჯეტი უნდა იყოს დეტალიზებული საჭიროების მიხედვით და ორგანიზებული ლოგიკურ სამუშაო პაკეტებად (მაგალითად – ‘პროექტის მართვა’, ‘ტრენინგი’, ‘ღონისძიებების ორგანიზება’, ‘მობილობის მომზადება და განხორციელება’, ‘კომუნიკაცია და გავრცელება’, ‘ხარისხის უზრუნველყოფადა სხვა);
  2. ) წინადადებაში უნდა აღიწეროს თითოეული სამუშაო პაკეტის ფარგლებში ჩასატარებელი აქტივობები;
  3. ) აპლიკანტებმა უნდა წარმოაჩინონ თითოეული სამუშაო პაკეტის ხარჯვითი წილს;
  4. ) აღწერილი ხარჯები შეიძლება მოიცავდეს პერსონალის ხარჯებს, მოგზაურობის და საცხოვრებელი ხარჯებს, აღჭურვილობის ხარჯებს და საბკონტრაქტინგს, აგრეთვე სხვა ხარჯებს (მაგალითად, ინფორმაციის გავრცელება, გამომცემლობა ან თარგმნა).

პროექტების შეფასება განხორციელდება სტანდარტული შეფასების პროცედურების მიხედვით, შიდა და/ან გარე ექსპერტების დახმარებით. ექსპერტები შეაფასებენ წინადადებების ხარისხს გამიზნული მოთხოვნებისა და მოსალოდნელი ზემოქმედების, ხარისხისა და ეფექტურობის მიხედვით. ფიქსირებული თანხის ოდენობა იქნება, შეფასების შემდეგ, დაყვანილი იქნება განსაზღვრული ბიუჯეტის 80%-მდე.

წინადადების შეფასების შემდეგ, ავტორიზებული პირი დაადგენს ფიქსირებული თანხის ოდენობას, შეფასების შედეგების გათვალისწინებით.